تبلیغات
امام زمان، جنگ سخت و نرم، دشمن شناسی، سیاست، اقتصاد، فراماسونری - فیلم برنامه راز / دکتر شاه حسینی / سینمای آخر الزمان / نقد فیلم قلمرو بهشت / لینک مستقیم دانلود

زنده کردن گفتمان انقلاب، استکبار ستیزی، عدالت خواهی، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، ساده زیستی

فیلم برنامه راز / دکتر شاه حسینی / سینمای آخر الزمان / نقد فیلم قلمرو بهشت / لینک مستقیم دانلود

نویسنده :علی فتحی
تاریخ:یکشنبه 15 آبان 1390-12:34 ب.ظ

فیلم برنامه راز / دکتر شاه حسینی / سینمای آخر الزمان / نقد فیلم قلمرو بهشت / لینک مستقیم دانلود

چهارمین قسمت از برنامه راز در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۰، به موضوع سینمای فرجام نگر یا آخر الزمان با حضور دکتر شاه حسینی پرداخت. در این قسمت از برنامه راز، فیلم قلمرو بهشت، ساخته ریدلی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و قسمت­هایی از آن (که تاکنون از هیچیک از شبکه های سیما پخش نشده است) پخش شد. لینک دانلود مستقیم فیلم این برنامه، با کیفیت بالا، به همراه متن سخنان کارشناسان، در ادامه مطلب قابل مشاهده می­باشد.

فیلم برنامه راز / دکتر شاه حسینی / سینمای آخر الزمان / نقد فیلم قلمرو بهشت

فیلم برنامه راز / دکتر شاه حسینی / سینمای آخر الزمان / نقد فیلم قلمرو بهشت

مدت زمان: ۹۰ دقیقه

کیفیت: TVRip (عالی)

مجری-کارشناس: نادر طالب زاده

کاری از: شبکه چهار سیما / برنامه راز

طالب زاده: سلام عرض می‌کنم به برنامه راز خوش آمدید، چهارمین برنامه از ماه مبارک رمضان، خیلی‌ خوشحالیم خدمت آقای دکتر شاه حسینی هستیم، آخرین باری که ما با شما صحبت کردیم در برنامه اول راز در ساله گذشته پیرامون سینما و موضوع درک آخرالزمان بود، تصور می‌کنیم امشب هم ادامه همان بحث را خواهیم داشت.

شاه حسینی: سلام عرض می‌کنم، آرزوی قبولی طاعات عبادت را در این ماه شریف دارم، اشاره‌ا‌ی کردید به مفهوم سینمای فرجام نگار، که از آن اعتبارا سینمای آخرالزمان یاد میکنند، بالاخره هرچیز پایانی دارد اما چون مفهوم اخرالزمان را کسانی‌ بد فهمیدند، طبعا دچار سوء برداشت شدند، مقصود از آخرالزمان پایان امر دنیا نیست، منظور فصل نتیجه گیری عالم و خوشه برداریست. اگر با این نگرش آخرالزمان را نگاه کنیم یعنی‌ فصل خوشه برداری، طبعا یک بار معنایی دیگری از این مفهوم به ذهن متبادر خواهد شد، و سینمای آخرالزمانی هم مفهوم وسیع تری خواهد یافت خیلی‌ فراتر از سینمای فاجعه محور، سینمای حوادث طبیعی یا فجایع تکنولوژیک، به نظر میرسد امروز غرب خودش را خیلی‌ جدی در آستانه این مفهوم دیده، حس کرده فرمول دنیا تغییر کرده و فیلم تاریخ را به نوعی تند کرده اند،  و همه اینها به نوعی از سینما تبدیل شده که از آن تحت سینما آخرالزمانی می‌شود یاد کرد، که وقتی این سینما با سرنوشت ما و آحاد جامعه ما و دنیای اسلام ارتباط پیدا می‌کند خصوصأ با تحولات اخیر در خاور میانه و در کشورهای اسلامی ما حس می‌کنیم این سینما با ما نسبتی پیدا می‌کند و نمی توانیم نسبت به آن بی‌ تفاوت باشیم،  و ازاین منظر همیشه مصادیق این سینما ارزش پرداختن دارد، و یکی‌ از دغدغه های ما باید پرداختن به این سینما باشد.

طالب زاده:من قبل از برنامه، مطلبی را از نویسنده ای خواندم، در مورد وضع ایالات متحده با عنوان اینکه “چرا آمریکا خودکشی‌ می‌کند؟” نویسنده می‌گوید جنگ با تروریست ما را به بحرانی در این دهه رسانده که قابل برگشت نیست، و به سرعت داریم به انتها می رویم، این مطالب نوشتهٔ خودشان است نه تحلیل ما، خوب هالیوود هم جزء همین مجموعه است،  با تمرکزی از استعدادها و هوشمندی خاص خودش، که نشان می‌دهد ما به حق باید این نوع فیلم ها را تفسیر و تحلیل کنیم با اینکه شاید بعضی‌ها خوششان نیاید، بعضی ها دوست دارند صرفاً فیلم ببینند، البته  ما امشب به تحلیل فیلمی که حیف شد در سالهای قبل از ان یاد نشد به نام قلمروی از بهشت خواهیم پرداخت. فیلمی که چهار  پنج سال پیش باید به آن می پرداختیم. این فیلم با موضوع جنگ های صلیبی می باشد.

شاه حسینی: من در تکمیل حرفهای شما این نکته را یاد آوری می‌کنم که فیلمهای آخرالزمانی ضرورتا در فردای بشر اتفاق نمی‌افتد، گاهی فیلم تاریخی‌ ساخته میشود اما این فیلم در یک نگاه دوری، اشل یا ماکت یا مینیاتوری از اتفاقیست که در آینده از نگاه سازندگان ممکن است اتفاق بیفتد، از این منظر ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر فیلمی تاریخیست به چه عنوان آخرالزمانیست؟ الگوی این فیلم آخرالزمانیست. و در یک نگاه چرخشی در یک اشل بزرگتر قرار است در آینده اتفاق بیفتد، من یادم است در برنامه سینما یک از وجود شما برای  تحلیل فیلم ۱۳ سلحشور استفاده کردیم که یک اکشن ساز هالیوودی ساخته بود، داستان آن بر مبنای سفرنامه واقعی یک سیاح مسلمان به حوضه اسکاندیناوی هست که نظر بار معنایی چقدر قابل تحلیل بود و اینکه یک منجی مسلمان به کمک اقوام وحشی آنجا میرفت و وقتی‌ از او خواهش میکردند به خواندن و نوشتن بیاموزد اولین جملاتی که نوشت لا اله الااله بود و حسّ یک منجی که قرار است بیاید و ما را از یه فاجعه که پیش رو است نجات بدهد در این فیلم موج میزد، به این اعتبار فیلم قلمروی از بهشت در همان سال اول یک استثنا در هالیوود تلقی‌ میشد، که هرپنج یا شش سال یکبار یک فیلم از دست غرب در میرود و به نوعی درش اعترافاتی میشود که ما باید ازش استفاده کنیم، عین کاری که روانکاو می‌کند و از جملاتی که از زبان بیمارش بیرون میاد، جملاتی را انتخاب می‌کند و میگوید اینها را درست گفتی‌ و بازتابی از ضمیر ناخودآگاه تو است، ما هم باید همین کار را کنیم، گاهی ضمیر ناخودآگاه غرب چیزهایی‌ را بروز می‌دهد، بعد از سالها در یک فیلم آمریکایی‌ شخصی‌ دارد یک نگاه منصفانه تری به مسلمین می‌کند، و اعتراف می کند جنگهای صلیبی را آنها وحشیانه شروع کردند، با ناجوانمردی بیت المقدس را گرفتند، و بعدا که با مسلمین به یک صلح و همزیستی‌ رسیدند باز آنها بودند که عهد شکنی کردند، و به دلیل زر دوستی خودشان آن سرزمین آسمانی را که تصاحب کرده بودند از دست دادند، ما تحلیل داشتیم که چرا این فیلم را آقای اسکات بلافاصله بعد از شاهین سیاه ساخت، خود او میگفت فیلمنامه بدست آدم ناراحتی رسید و بعدها من را مجبور کردند پنجاه دقیقه از فیلم را حذف کنم، که بیشتر صحنه‌های آن شکست مسیحی‌ها بود.

نقد فیلم قلمرو بهشت - ساخته ریدلی اسکات

نقد فیلم قلمرو بهشت - ساخته ریدلی اسکات

شاه حسینی: من در یکی‌ از شبکه‌ها پخش فیلم قلمروی از بهشت را امضا کردم و مدیر آن شبکه صلاح دید آن پخش نشود و چند بار این اتفاق افتاد، من به فارابی رفتم و خواستیم این فیلم در بخش بین‌الملل در جشنواره فجر پخش شود، آنوقت  دو سه سالی‌ گذشته بود، و ما از طریق نماینده ای با  ایتالیا فیلم تماس گرفتیم و نسخه سینمایی فیلم را خواستیم، پخش کننده فیلم گفت اکران نسخه سینمایی این فیلم در ایران ممکن نیست، و به ما گفتند به ایران  این فیلم را ندهیم در آن زمان عده‌ای از خارج نمی گذاشتند این  فیلم در سینما پخش شود و برخی‌ از درون و ما این فرصت طلایی را در زمان خودش از دست دادیم ،‌ به نظرم این فرصت را می توانستیم در وقتش  استفاده کنیم  و گفتگویی را با مسیحیان آغاز کنیم و بگوییم که ما افق آخرالزمانی را مثل شما خونین نمی‌بینیم، چون این فیلم می‌خواست بگوید که در آخرالزمان ما باز این جنگها را با مسلمانان خواهیم داشت، و تعریف ما این بود که اتفاقا ما در نگاه قرآنی در آخرالزمان از مفهومی‌ به نام مسابقه ادیان با خبر می‌شویم و ما مسلمانان این افق را در آینده انقدر خونین نمی‌بینیم،  در روایات آمده است که حضرت مسیح رجعت میکنند و به حضرت حجّت اقتدا می نمایند، و مادر حضرت حجت رومی هستند، و ایشان امام جهانیان می باشند، خیلی‌ حرفها را می شد به بهانه این فیلم زد و ما این فیلم را فرصتی برای ایجاد گفتمان سازنده با دنیا می‌دیدیم، و خیلی‌ حرفهارا به بهانه این فیلم میشد زد و بخاطر سوء مدیریت این فیلم به آرشیو رفت. طالب زاده:، همان طور که اشاره شد غرب هر چند سال یکبار از دستش در میرود و اعترافی از زبان فیلمسازی می‌کند که خود اسکات میگوید بعد از ۱۱ سپتامبر ما باید تحلیلی به همه بدهیم که در گذشته چه شده؟  خیلی‌ها ازنئو صهیونیست ها و کسانی‌ که نفوذ در رسانه دارند اسکات را نقد سختی میکنند که چرا تو این بحث را باز کردی؟

در آینده شاید بخشهایی از تاریخ باشد که ما باید تحلیل کنیم ،در یکی‌ از دوره‌های جنگهای صلیبی امور دست امپراطوری به نامه فردریک دوم می افتد که پایتختش را سیسیل قرار می دهد که فاطمیون قبل از فتح آن توسط مسیحیان، دویست سال در آن حکومت می کردند و فردریک زبان عربی‌ را مثل زبان مادری می دانست و بیشتر علمای دربار را از آندلس آورد بود، او بر سر اورشلیم با مسلمانان  صلح می‌کند  و این زمان دوره طلایی قرون وسطی نامید می شود، اروپاییان به زندگی‌ فردریک نمی پردازند، من قبرش را در پالرمو دیدم که در کیلیساییست که زمانی‌ مسجد بوده، و روی لباسش آیات قرآن نوشته شده، با اینکه او امپراطوری در ظاهر مسیحی‌ بوده در بطن ارادتمند به مسلمانان نیز بوده است. در این دوره مسلمین با گفتمان به توافق میرسند که ۱۰ سال بیت المقدس به دست مسیحیان باشد و بد از آن باز هم جنگهای خونین اتفاق می افتد، که این اعتراف اسکات از تاریخ گذشته در این فیلم خیلی‌ قابل استفاده برای ما می‌باشد، چون از دیدگاه آنها کانون زلزله انقلاب اسلامی  ایران است، آنوقت که ما این فیلم را تحلیل کردیم این بیداری منطقی‌ در دنیا نبود، و از روی این اثر هنری می‌شود خیلی‌ تحلیلها را کرد، و درسی‌ باشد برای آینده که برای پخش یک اثر حساس مشورت بشود، ما در یک زمانی‌ کنستانتین را چندین بار پخش کردیم که ای کاش نمی‌کردیم یا حداقل تحلیل درستی‌ از آن میکردیم. انشاالله ما امشب بخشهای از این فیلم را به نمایش می گذاریم.

فیلم برنامه راز / دکتر شاه حسینی / سینمای آخر الزمان / نقد فیلم قلمرو بهشت

فیلم برنامه راز / دکتر شاه حسینی / سینمای آخر الزمان / نقد فیلم قلمرو بهشت

شاه حسینی: خیلی‌ از این فیلم‌ها بدون تحلیل درست پخش می شوند و بسیاری از فیلم‌ها بدون مشورت به عنوان برنامه پر کن پخش می شود، به دلیل سلیقه یک مدیر فیلمهایی هم هستند که به آرشیو میرود، برای اینکه از فرصت استفاده کنیم و بینندگان در حس و حال برنامه امشب قرار بگیرند فکر می‌کنم یک تاریخ سریع از جنگهای صلیبی بد نباشد،  پیش از وقوع جنگهای صلیبی در پایان هزاره اول میلادی پیشگویی‌های هزاره گرایان این بود که دنیا در پایان  سال ۱۰۰۰ِ میلادی تمام میشود و مسیحیان متعصبی بودند که در شب سال نو‌ ۱۰۰۱ به کلیسا رفتند،  و تا صبح ریاضت کشیدند و گریه کردند که حالا که دنیا قراراست تمام شود آنها با توبه و انابه تاریخ را تمام کنند، فیلم هایی دراین باب هست مثل فیلم میشین و فیلم دیگری به نامه ویژن، که ویژن داستان یک زن قدیسه آلمانی‌ بود که در همین مقطع به دنیا آمده بود، عالم مسیحیت چنین تصوری در آن زمان داشتند، ساله ۱۰۰۰ را سال آخرالزمان میدیدند، و این اتفاق نیفتاد، ما یکسری سوابق داریم از جنگهای بین خود مسیحیت که جنگهایی داخلی‌ بین آنها درمی‌گیرد که به جنگهای ۳۰ ساله معروف است و  در آخر کار به فتوای جهادی پاپ می‌رسد که ای پیروان مسیح بیش از این شمشیرهای خود را به خون یکدیگر نیالایید تا وقتی‌ که محل تولد سرورمان مسیح به دست کفار است(منظور مسلمانان است) ما نباید آسایشی داشته باشد این بار در کنار هم بایستید و محل تولد مسیح را باز پس بگیرید، این حرکت مسیحیان یک سال طول می‌کشد، گروهی از اوباش اروپا که به دلیل خلافها و جرمها در اروپا تحمل نمی‌شدند به آن سوی‌ مدیترانه صادر میشوند، هم سپاه زمینی‌ و هم سپاه دریایی‌، اولین شهر نیقیه هست و به سمت انتاکیه و بعد از چند ماه بالاخره شهر را می گشایند و قتل عامی صورت می‌گیرد که  ویل دورانت  در تاریخ تمدن به این جنگها با جزئیات اشاره می‌کند و بعد از سه سال بیت المقددس را فتح می کنند و گفته می‌شود تا چند ده هزار نفر از ساکنین این شهر کشته میشوند و حتی حیوانات شهر را میکشند، ابن اسیر هم اشاره‌ا‌ی به این‌ها دارد ، در اینجا جنگ اول صلیبی تمام میشود ، سال ۱۰۹۸ این جنگها تمام میشود ، در سی چهل سال بعد امپراتور آلمان به سمت شامات حرکت می‌کند که موفق نمیشوند و این لشگر کشی‌ شکست می‌خورد و این پایان جنگهای دوره دوم است سومین دوره  ۸۸ ساله بعد می‌باشد که در آن زمان اتش بس‌ برقرار است، در این دوره پادشاهی بنیان گذار سلسله ایوبی به نام صلاح الدین است، در آغاز صلاح الدّین توفیقاتی ندارد، این در در زمان بالدوین امپراطور مسیحی‌ هست که جذام داشته و از نقاب استفاده میکرد و توافق نامه ای را با مسلمانان امضا می‌کند، که مسلمین اجازه زیارت بیت المقدس را دارند.

طالب زاده: این فیلم با موضوع قدس شروع می‌شود، و این نکته  جالبه، که یک کارگردان آمریکایی‌ با سوابق بسیاری در فیلمسازی به این موضوع پرداخته، این فیلم حول محور قدس است که می‌شود ظرایف این فیلم را تحلیل کرد، یک هوشمندی کارگردان در فیلم دارد و تمرکز آن بر شهری ست که همه ادیان آن را محترم میدانند، و این موضوع ، موضوع امروز ماست”(قدس)، از روزی که فیلم در آرشیو ماند تا الان، شرایط نشان می‌دهد که ما باید به این مباحث بپردازیم، باید به گوشه های تاریک تاریخ که غرب سعی‌ کرده  آنها را در تاریکی‌ نگه دارد بپردازیم.

شاه حسینی: به هر حال از دوره سوم فتوحات مسلمین شروع می‌شود و مسلمین اغازگر جنگ نیستند، تا بالدوین زنده است تا مدتی‌ این پیمان آتش بس بر قرار می ماند، بد از ۸۸ سال نسل صلیبی های دو رگه بوجود می اید، مسیحیانی که عرب زبان هستند و در کنار مسلمانان بزرگ شدند و مثل پدر بزرگان وحشیشان نبودند، همه اینها موجب شده بود مسیحیان به این آتش بس پایبند بمانند، بعد از مرگ امپراطور این  آتش بس نقض میشود.

طالب زاده: از نکات جالب فیلم این است که یک روحانیتی دارد، و اسکات سعی‌ کرده وفادار به روحی‌ باشد که در حومه یک شهر مقدّس است، و یک بازیگر بزرگ و مشهوری حاضر است کل بازی‌ را در پشت یک نقاب در فیلم بکند.

شاه حسینی: موضوع ما نگاه به مدلی‌ از فیلماهاست که در عین تاریخی‌ بودن یک نگاه فرجام نگر دارند، قصد ما نمایش این فیلم نیست بلکه تحلیلی از دقایقی‌ از این فیلم هست، این فیلم صحنه تاثیر گذاری دارد که تلاقی دو سپاه در کنار قلعه ایست که وحشی در آن هست که سوگند خورده بود هزاران نفر از حجاج را بکشد به مکه برود و خانه خدا را خراب کند و بعد هم حرم پیامبر را تخریب کند . در نسخه اصلی‌ فیلم  فرمانده های دو سپاه عربی‌ خداحافظی میکنند، حرف اسکات این است که خود ما باعث از دست دادن این قلمرو بهشت شدیم، به محض مرگ این پادشاه، مسیحیان موجی از حمله را شروع میکنند ودر نهایت سقوط بیت المقدس است و مسلمانان این شهر را دوباره به دست میاورند، بیان این مطلب از کارگردان امریکایی یک اعتراف بزرگ است، و ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

شاه حسینی: صحنه اعتراف صریح داروغه اورشلیم، مرد منضبطی که نماینده قانون است می باشد، و اعتراف او زمانی‌ که می داند جنگ را به مسلمانان خواهند باخت، به جوانی که برای پدرش احترام زیادی قائل بوده میگوید من به تو میگویم آن روزی که آمدیم فکر کردیم برای خدا آمدیم اما وقتی‌ ماندیم و زمین گیر شدیم بعضی‌ از ما خصلتهایی را بروز دادند که دیگر موافق آن اهداف نبود، اما وقتی به این سرزمین رسیدیم دیدیم به خاطر طلا و  پول در اینجا هستیم و ما زائر نبودیم.

 

طالب زاده: این سکانس از این جهت جالبه که صحنه ای از آینده جهان است، اینها با سردارهایی طرف هستند که انصاف دارند، (من ۲۰ سال پیش از سید حسن نصرالله پرسیدم چه چیزی به اشغالگران میخواهید بگید؟او گفت ما همیشه گفتیم تا فرصت هست زمین‌ها را تخلیه کنن)، در این صحنه بود که همه به اسکات پریدند که تو چرا انقدر آوانس به مسلمین دادی. اسکات گفت من تاریخ مسلمین را آوردم نه تاریخ کشیش قرن ۱۵ امّ را ،و تاریخ شما همش از همون کشیشن های قرن ۱۵ام است.

شاه حسینی: من می‌خواهم به این صحنه و مختصاتش اشاره کنم، شهر دیوار ندارد و کشته‌ها بر زمین ریخته، شهر حصار ندارد، مسیحیان می‌دانند نمیتوانند شهر را حفظ کنند، اوانسی که اسکات به مسیحیان داده این است که  در این صحنه نشان داده مردمِ حاضر در شهر باید از این شهر دفاع کنند. در صورتی‌ که در تاریخ مسلمین چیز دیگری آمده که چون قبل از بیت المقدّس چند شهر دیگر سقوط کرده بودند در بیت المقددس ۶۰۰۰۰ نیروی آماده تسلیم میشوند، و صحنه ای در فیلم است که سردار سپاه مسیحی‌ میگوید من میترسم شهر را بشما بدهند چون هنگامی که مسیحیان شهر شما را گرفتند همه را کشتند و صلاح الدّین میگوید من اینکار را نمیکنم چون من مسلمانم و بعد هم میبینیم به همه امان می‌دهد، و در این صحنه سردار مسیحی‌  می‌پرسد ارزش این شهر چه بود که بد از ۸۸ سال جنگ آن را از ما گرفتید، صلاح الدّین اولش میگه هیچ!یعنی‌ برای نسل شما هیچ  فقط، چون گناهانتون  پاک بشود امدیدو به سمت سپاه مسلمانان میرود و با اشاره به انها میگوید همه چیز، هم چیز ما اینجاست. و به نظر میرسه برای اولین بار در صحنه سینما مسیحیان شرمنده  مسلمانان میشوند، آنچه مسیحیت نسبت به آن تحریک شده نگاهیست که در فیلم order به آنها داده شده.

ماجرا صحنه ورود زأیرین نسل جدید است، که عازم زیارت کیلیسای مقدّس هستند، به یاد سلحشوران مسیحی، اینجا ۲ گرایش مختلف را داریم، گرایش متعصبی که می‌خواهد با مسلمانان درگیر شود و گرایشی که آرامش طلبتر هست و قصدش صرفاً زیارت می باشد، در دیالوگها تفاوت ۲ رای و ۲ نظر را میبینیم و شخص آرامش طلب در انفجار ماشین کشته میشودو از بی‌ تفاوتی‌ نگاه شخص جوانتر میشود فهمید که کار خودش بوده و این اتفاق بهانه ایست برای جنگ با مسلمانان که یک فرد نخبه مسیحی‌ را کشتی اند؟!!!!! وبعد صحنه که بمبی را میخواهند در بیت المقدس منفجر کنند تا سر آغازی باشد برای درگیریهای جدید. حالا اسکات در فیلمش میگوید مواظب باشیم مسلمین چند بار با ما بزرگوارانه برخورد کردند شما که صحبت از جنگهای صلیبی جدیدی می کنید  چرا فکر می‌کنید در کلید خوردن جنگی جدید ما موفق خواهیم بود؟

پلی بک۱ صحنه حمل مسیحیان به کاروان حج مسلمانان

طالب زاده: این صحنه دیالوگ بین مسیحیان است که درگیری بین خودشون را نشان می‌دهد حتی امروز هم بین خودشان این بحث هست که ما به چه بهانه‌ا‌ی به جنگ با مسلمانان وارد شویم، این ۲تیپ فکر که یکی‌ پشتش گفتمان است و دیگری شرارت را ما در این صحنه  داریم.

شاه حسینی: ۲ نوبت عهد شکنیِ مسلمانان را داریم که اول بالدوین زنده است و نوبت ۲ بالدوین مرد که مسیحیان به کاروانی که حجاج درش هستند حمله می‌کنند و بااینکه میدانند خواهر صلاح دین هم در آن هست  او را هم میکشند.

شاه حسینی: شاید هنرمندان بهتر از سیاستمداران بتواند بعضی‌ مسائل را از تاریخ استخراج کنند. حرف اسکات این است که ما از مسلمانان باختیم و اونها جوانمردانه و با عدالت از ما بردند، و حتی در غرب هم این فیلم به صورت محدود پخش شد، و ۲بار ما خواستیم رایت سینمایی کار را بخریم که نشد، آن چیزی که گفته میشود مستند است، من سرچی در اینترنت داشتم که نقاشیهایی از جنگهای صلیبی ست، که کاملا نشان می‌دهد که اسکات این فیلم را کاملا مستند ساخته و زحمت زیادی برای این فیلم کشیده و از نقاشیها بسیار الهام گرفته در فیلم، بزرگواری مسلمین را به تصویر کشیده که بعد از ۸۸ سال وقتی‌ شهر را میگیرند با بزرگواری و  با عدالت این شهر را میگیرند، در صورتی‌ که در این ۸۸ سال مسیحیان بهانه‌های خوبی‌ را به مسلمین داده بودند، اسکات در فیلم میگوید ما در آغاز نبرد با مسلمین هیچ نفعی نداریم همانطور که در جنگهای صلیبی نهایتا باختیم و عقب نشینی کردیم الان هم که حرف از دوره جدید جنگهای صلیبی می‌زنیم نهایتا جنگ را خواهیم باخت.

طالب زاده:خیلی‌ من از شما ممنون هستم، من دوست دارم اشاره کنم ما قرار بود در قسمت دوم برنامi بخش دیگری را داشته باشیم که فرصت نشد، اینکه جوانهایی هستند که مسلمان و متولد غرب هستند و فیلمهایی در رابطه با آخرالزمان ساختند، میهمان بخش دوم برناممون آقای محمد طیب بودند که قرار بود درباره مستند آرایوال (ظهور) صحبت کنند که ساخته آقای عبدالله هاشم هست. انشالله این بحث میمونه برای برنامه های‌ بعدی ما.

کلمات کلیدی: فیلم برنامه راز- دکتر شاه حسینی-سینمای آخر الزمان-نقد فیلم قلمرو بهشت، سینمای فرجام نگر یا آخر الزمان، دکتر شاه حسینی، برنامه راز، نقد فیلم قلمرو بهشت-ساخته ریدلی، نادر طالب زاده، سینمای فرجام نگار، سینمای فاجعه محور، سینمای حوادث طبیعی یا فجایع تکنولوژیک، ایالات متحده، هالیوود، تحلیل فیلم ۱۳ سلحشور، ۱۱ سپتامبر، نئو صهیونیست، فردریک دوم،  فاطمیون، انقلاب اسلامی ایران، فیلم کنستانتین، جنگهای صلیبی، پیشگویی‌های هزاره گرایان، بیت المقدس، فیلم order، لینک مستقیم دانلود، لینک مستقیم

»» بخش تصویری
.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: ۵۷۶*۷۲۰)


نوع مطلب : فیلم و صوت 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.